På Ljøsheim ved Sjusjøen står det i dag kun en pipe igjen som et minne om det som en gang var en hytte. Den gamle hytta ble brukt av brannvesenet til øvelse, og etterpå sto tomten klar for noe nytt.
Nå skal Oda og Jon bygge hytte på Sjusjøen. Sammen med Sjemmedalhytta har de vært på befaring for å finne den beste plasseringen av den nye hytta i terrenget.
Det er her et nytt kapittel begynner.